פילוח גולשים טורבו - הקוד

אם הגעתם לפוסט הזה סביר שהופניתם לכאן מהאתר שלי Q42. הפוסט הזה מסביר את קוד הנדרש כדי לממש פתרון של סינון גולשים שההיגיון שלו מוצג שם. מומלץ לכן לקרוא קודם כל את המאמר המדובר ורק אז, אם תרצו, לראות את דוגמאות הקוד כאן.

קראו ראשית את המאמר באתר Q42 - פילוח גולשים טורבו.

טופס יצירת Campain לסוכנים לצורך סינון ומעקב

במאמר הוצג טופס שיוצר קמפיין. אם הגעתם לכאן דרך טופס זה, תוכלו לראות בכתובת ה URL בדפדפן שלכם כעת את נתוני הקמפיין כפי שהגדרתם בטופס. הקוד של הטופס דומה למשהו כזה:


Filter - סינון הסוכנים בקמפיין באנליטיקס

אם אתם משתמשים בהפניות הסוכנים דרך קמפיין (כמו בטופס), תוכלו לסנן אותם החוצה בפילטר google analytics שיוגדר בערך כך:


שימוש ב setCustomVar

אם לעומת זאת החלטתם לפעול דרך עוגיית משתמש, תצטרכו להשתמש בקוד javascript. אני מצרף כאן קוד שמופעל דרך הטופס שלמעלה. למעשה אפשר להפעיל את שתי הדרכים במקביל. הקוד יראה כך:

* שימו לב להערות בקוד, הן לא שם בשביל היופי. הקוד גם חסר ואלידציה ובדיקות. זה קוד עקרוני.
שימוש ב setCustomVar ב scope של משתמש, יגרום לכך שהעוגייה (Cookie) תישאר שנתיים בתוקף. כלומר אנחנו "מחתימים" את המחשב / הנייד / הטאבלט בחותמת שאומרת לנו שהוא משוייך לסוכן מוגדר. כל עוד לא יכנס מישהו דרך הטופס או ידרוס את העוגייה, הדוחות שלנו ידעו שזה סוכן.

Segment - סינון הסוכנים ב CustomVar

למרבה הצער Google Analytics כיום (דצמבר 2012) לא מאפשר לבצע סינון setCustomVar דרך פילטר ואנחנו מבצעים את הסינון בסגמנט כך:
אנו יכולים לבצע סגמנט הפוך שיציג לנו רק את תנועת הסוכנים.

דוחות סוכנים - custom reports

כך או כך, בסימון על ידי קמפיין או בסימון על ידי setCustomVar, בסופו של דבר נרצה לראות את ביצועי הסוכנים. דו"ח הביצועים של הסוכנים ניתן להגדרה בצורה כזו:

במקרה הזה אני מדגים את הטופס על setCustomVar אך לקמפיין זה יהיה דומה מאד.

זהו, זה הכל. אם יש לכם שאלות אתם מוזמנים לשאול כאן.