ניוזלטר בקלות ובחינם בחסות גוגל

אחד הדברים שאתר צריך כדי לשמור על הקשר עם הגולשים הוא ניוזלטר - דיוור במייל שנשלח מהאתר אחת לתקופה. לדיוור כזה יש תכונות משלימות שהאתר מתקשה לספק. יתרונו העיקרי הוא בכך שהגולש מקבל את המידע אליו ולא צריך לזכור להכנס לאתר כדי להתעדכן. ישנם לא מעט אתרים שהגולשים מעוניינים לעקוב אחריהם ולקבל את תמצית החידושים והכתבות. לא כל הגולשים מתוחכמים מספיק בכדי לנהל מעקב RSS אבל לכולם יש אימייל.

אבל יצירת ניוזלטר מציבה מספר בעיות:
1. בעיות קידוד - לא רק שצריך לתהיות תואמים לכל הדפדפנים, צריך להיות תואמים גם לתוכנות מייל ולשירותי מייל שונים.
2. ועוד בעברית!!!
3. ועם מסנן תמונות עובד או מופסק...
4. ולאפשר למשתמש להרשם ולבטל רישום בקלות...
5. ושהמשלוח לא יוגדר על ידי מערכות שונות כספאם וישלח כולו לפח!

כל זה מציב בעיות קשות שגורמות לכך שאנשים משתמשים בשירותים של חברות דיוור כדי לנהל את המערכת.

למרבה המזל ... יש פתרונות נוספים.

הפתרון הקשה הוא להתקין מערכת למשלוח וניהול רשימות תפוצה - למשל phpList. זה לא הכי קל אבל אם יש לכם מתכנתים טובים, תסתדרו.

הפתרון הקל הוא כמובן... גוגל!
(-:

לגוגל יש שירות בשם feedBurner. השירות הזה נועד למעשה לנהל הפצה ב RSS. (למתקשים - הפצת תכנים בפורמט מיוחד שמייצר תאימות מירבית עם תוכנות ובין אתרים). אחד היתרונות המוסווים של השירות הוא האפשרות להרשם לעידכונים במייל.
כלומר, feedBurner יכול להפוך ערוץ RSS לניוזלטר.

איך עושים את זה - ראשית, יוצרים באתר שלכם מקום ובו התכנים שהם הניוזלטר (אתם צריכים את זה בכל מקרה). את האגף הזה מייצאים כערוץ RSS (כל מתכנת סביר יודע איך). הניוזלטר צריך להיות מקודד נכון לעברית (רמת תכנות בסיסית של HTML). מרגע זה, כל ניוזלטר חדש מופיע מיד גם בערוץ ה RSS המדובר.
ב feedBurner מקשרים את הערוץ החדש ומאפשרים את הקבלה של עידכונים במייל (תחטטו קצת, זה לא מסובך). בסופו של דבר תקבלו טופס הרשמה להטמעה באתר. כל מי שירשם בטופס יקבל מאותו הרגע את העדכונים שלכם כניוזלטר.

יתרונות:
1. חינם.
2. עוקף כל מנגנון סינון ספאם - המשלוח מבוצע למעשה על ידי גוגל.
3. לא דורש תכנות מורכב ומאפשר לאנשים לבטל הרשמה על פי חוק הספאם.
4. תואם את כל הדפדפנים וקוראי הדואר.
5. מאובטח לגמרי.
6. חינם (היה כבר? טוב אז שוב)

חסרונות:
1. אינו קשור לטופס ההרשמה לאתר, זו הרשמה נפרדת בטופס נפרד.
2. אתם לא יכולים לטעון אליו רשימה. המשתמש צריך להרשם בעצמו.

ועכשיו דוגמה:
כרגיל את הנסיונות שלי אני עושה על אתר Saf. הניוזלטר נמצאים באגף הזה. טופס ההרשמה מצד שמאל וערוץ ה RSS הוא כאן. אתם יכולים לראות איך המערכת בנויה וכמה גליונות ישנים.

* המלצה קטנה לסיום - אל תשלחו את התוכן עצמו למנויים. זה יותר מדי ארוך למייל. שלחו במקום זאת את התקציר וטיזר קצר לכל ידיעה ותרוויחו גם את כניסתם של הקוראים אל האתר.